Dr. Berry Malinową Marką 2024 roku!

Branding Ovation to projekt popularyzacji brandingu, czyli budowania marek, i marketingu w branży jagodowej. Pierwsza edycja odbyła się 9 kwietnia w Warszawie. Projekt Branding Ovation powstał w ramach kampanii Czas na polskie superowoce!. Jest adresowany do producentów owoców jagodowych i specjalistów zajmujących się marketingiem w ogrodnictwie.

Jagodowa Marka Roku 2024

Producenci polskich superowoców wybrali najlepsze marki 2024 roku:
  1. Tytuł Marki Roku odebrał Mateusz Maruszewski i „Farma Mój Owoc”, 
  2. Tytuł Działu Marketingu Roku – Marta Staszewska i „Berry Lu”. 

Przyznano także tytuły dla najpopularniejszych gatunków.

  1.  Truskawkową Marką Roku została „Truskawka od Rolnika” Agnieszki i Michała Leleń z Maszkowa w Małopolsce. 
  2. Borówkową Marką Roku – „Zielono Mi”, projekt Agnieszki Jarosińskiej i Tomasza Falczewskiego, twórców „Przetworów z borówki”.
  1. Tytuł Malinowej Marki Roku zdobyła dr Agnieszka Orzeł i marka „Dr.Berry”. Celem Dr.Berry jest min. berry edukacja, budowanie zdrowych nawyków żywieniowych, zwłaszcza wśród najmłodszych. Spółka zachęca do uprawy „swoich” owoców jagodowych w projektach: „MALINY NA BALKONY I TARASY”, „MALI OGRODNICY DR. BERRY, „SUPER DZIEWCZYNY JEDZĄ MALINY”. 
  1. Porzeczkową Marką Roku zostało DiWine Manufaktura Win Owocowych, Beaty Iwańczyk i Marcina Bańcerowskiego. 
  2. Tytuł Rokitnikowej Marki Roku otrzymała firma „Szarłat” Małgorzaty i Wojciecha Lenkiewicz, a nagrodę wywalczył i odebrał Jan Hołownia.

Do udziału w konkursie zostali zaproszeni producenci, którzy budują marki gospodarstw, plantacji, owoców i przetworów – wszyscy, którzy szukają know-how i chcą wymieniać swoje doświadczenia, w szczególności osoby pracujące w działach marketingu i odpowiedzialne za komunikacje.

Każdy owoc jest dla kogoś

Branding Ovation było niesamowitą inspiracją. Każdy, kto tutaj przyjechał, czegoś się dowiedział. Każdy z nas dowiedział się czegoś innego, ale wspólnie mogliśmy się przekonać, że razem możemy więcej. Dzięki social mediom każdy z nas może mieć udział w promocji owoców jagodowych” – podkreślała dr Agnieszka Orzeł „Dr Berry”, laureatka tytułu Malinowa Marka Roku 2024.

Wśród konkursowych prezentacji wybiły się te, które wywołały najwięcej emocji. Reakcje widowni były ważnym miernikiem ich oceny. Ostateczny werdykt wydało jury w składzie: Grzegorz Twaróg – dyrektor kreatywny studia graficznego PLANTACJA, Tomasz Pańczyk – redaktor naczelny magazynu „HURT&DETAL”, Witold Boguta – prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw, Maciej Dolata z agencji INSPIRE smarter branding oraz Piotr Bucki – twórca wielokrotnie nagradzanych prezentacji na „I Love Marketing”.

Piotr Bucki, juror Branding Ovation 2024

Laureaci w codziennej pracy pokazują, że każdy owoc jest dla kogoś i żaden nie może się zmarnować. Pokazują, jak rosną owoce, jak wygląda życie na plantacji, jak uprawa w tunelu, a jak na polu. Gospodarze uczą współpracy z naturą i szacunku dla wszystkich pracujących na plantacji. Zaproszenia na tzw. samozbiory stają się coraz istotniejszym elementem jagodowej edukacji. 

Jagodowe to polskie superowoce 

Do owoców jagodowych zalicza się agrest, aronię, borówki, jagodę kamczacką, jeżyny, minikiwi, maliny, porzeczki czarne i czerwone, rokitnik, truskawki. Botanicznie „jagoda” to owoc, który powstaje z jednego kwiatu, ma kilka nasion i miąższ otaczający te nasiona. Można więc powiedzieć: „Poproszę te jagody truskawki”. 

Gala Branding Ovation 2024

Owoce jagodowe należą do produktów spożywczych, które są źródłem składników bioaktywnych, które pełnią istotną rolę w prewencji chorób cywilizacyjnych, wpływające na odporność, regenerację, nasze samopoczucie i urodę. Aronia, jagoda kamczacka, borówka to najbogatsze wśród owoców i warzyw źródła antyoksydantów. Percepcja superowoców jest bardzo atrakcyjna. Producenci pokazują, że warto w ten sposób postrzegać nasze owoce. W przypadku owoców jagodowych, krajowe, polskie to w wielu krajach świata znaczy najlepsze. Same borówki Polska eksportuje do ponad 25 krajów świata. Jesteśmy także światowym liderem w eksporcie mrożonych owoców jagodowych. 

Owoce jagodowe są charakterystyczne dla naszego klimatu

Nigdzie na świecie nie produkuje się tak wielu gatunków w tak dużych ilościach. Duże amplitudy temperatur rocznych i dobowych wprost przekładają się na smak i wybarwienie. Dają unikalny balans słodkich i kwaśnych nut smakowych (niespotykany w głębi kontynentu i na obszarach nadmorskich). Niewiele osób, nawet smakoszy, ma świadomość, że nasze owoce uważane są za najlepsze w Europie.

W Polsce rośnie liczba konsumentów owoców jagodowych. Według badań Kantar Polska w każdym tygodniu w roku sięga po mnie min. 20 mln Polaków. Polski rynek owoców jagodowych w cenach dla producenta wart jest 4 mld złotych rocznie. W sumie w branży jagodowej pracuje 350 tys. osób. Branża zatrudnia około 0,5 miliona pracowników sezonowych. Branding Ovation to przegląd najciekawszych marek i projektów marketingu w branży jagodowej. 

Gala Branding Ovation 2024

Partnerem medialnym Branding Ovation są redakcje MARKETER+, HURT&DETAL, „Truskawka, Malina, Jagody – TMJ”, SAD24.pl i Jagodnik. Więcej o tym projekcie pod adresem BrandingOvation.pl

#BrandingOvation #bOVA #PolishSuperFruits #PolskieSuperowoce

Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce! V edycja”. Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Źródło informacji: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw

Shopping Cart